poniedziałek, 9 listopada 2015

POZNAJMY SIĘ! cz.1 - lecz czy nie jest już za późno?

No właśnie, czy nie jest już za późno na wzajemne poznawanie, na małą prezentację mojej osoby byś wiedział z kim masz do czynienia? Podobno nigdy nie jest... zatem i ja się pod tym podpiszę :) Drogi Czytelniku zapewne zauważyłeś w tytule posta, że jest to część pierwsza i zapewniam, że nie ostatnia. Trochę myślałam nad tym, jak Cię powitać, co o sobie napisać...czy w ogóle pisać, a może wspominać tylko o tym co tworzę....



Ostatecznie ja i moja twórczość są ze sobą nierozerwalne, przynajmniej mentalnie, fizycznie czasem przekazuję ją w inne ręce :) Ale to już jedno z zadań firmowych, czyli inny element mojej działalności, o której też od czasu do czasu wspomnę bo stanowi wilczą cześć mego żywota :D. Jednak tutaj wolałabym skupić się na mojej pasji, czyli głównie jubilerstwie...a może złotnictwie? Niedługo w specjalnie stworzonym dziale: WARSZTAT JUBILERA - mini słownik pojęć, wytłumaczę Ci różnicę między tymi terminami :D

POZNAJMY SIĘ POWOLI

Wróćmy jednak do meritum, skąd wzięła się ta cz.1, a no jak mam się dobrze przedstawić w jednym poście?! Napisać elaborat, którego nikt nie przeczyta, nawet mi nie będzie się chciało go sprawdzić? I jak wybrać najważniejsze fakty mojego życia, które sprawiły że jestem właśnie w tym miejscu, że właśnie piszę do Ciebie ten post? Takie wewnętrzne rozterki targały mną przez noc całą, aż nadeszła jedna oświecająca wszystko myśl...TAK, właśnie tak..przecież nie muszę zawrzeć wszystkich ważnych faktów w jednej wiadomości, bo co za dużo to nie zdrowo. Tak, jak życie dozuje nam doznania, tak będziesz mógł sukcesywnie mnie poznawać.

EWOLUCJA

Na początek powiem słów kilka o pewnej ewolucji. Przemianę uważam za jedną z trwalszych spraw w naszym życiu, choć bezsprzecznie mamy tu do czynienia z pewnym paradoksem. Ewolucja, to ciągła zmiana, czasem przez nas zauważalna innym razem uświadomiona po fakcie. Lubię od czasu do czasu przeanalizować, co wydarzyło się w ostatnim roku, jakie wyzwania stanęły mi na drodze, jak się zmieniłam... Na szczęście moje zwoje mózgowe mają tendencję do wyszukiwania pozytywnych aspektów zmian, nawet z tych mało przyjemnych. Impulsem do powstania bloga, było właśnie takie niezbyt przyjemne wydarzenie sprzed prawie czterech lat, zgadza się ten blog to wcale nie świeżynka :D

                         

Nie raz zmieniał swój wygląd, tak jak fryzury na mojej głowie. Posty ewoluowały, zarówno w formie "pisarskiej" (na samym początku wrzucałam jedno zdjęcie + max. dwa zdania) jak i fotograficznej. Transformacji ulegała także moja twórczość...wszystko razem dojrzewało, aż nastała...

REWOLUCJA

W myśleniu, tworzeniu, postrzeganiu...nie oznacza to, że nagle stałam się inną osobą, drogą do rewolucji była wytężona praca fizyczno - umysłowa. Poznawanie nowych technik plastycznych, ciągła ciekawość i podejmowanie prób. Porażki i wzloty, pochwały i krytyka, właśnie tak dojrzewamy, także artystycznie. Owa dojrzałość przejawia się potem w wielu naszych działaniach...i tak doszliśmy prawie do końca...

BLOG

Wreszcie znalazłam swoją drogę twórczą, połączenie pracy w srebrze i miedzi z moim ukochanym szkłem (fusing) i ceramiką oraz kamieniami naturalnymi, których cała masa piętrzy się w pudełkach i pudełeczkach. Do tego tworzenie biżuterii pozwala mi wyżyć się także w kwestii szkicowania i projektowania. Skoro już zdecydowałam, którędy idę postanowiłam spakować do swojej torby wrażeń także tego bloga, ale musiał się on dostosować do obecnych warunków. Dlatego próżno szukać na nim całej masy starych postów, czy chociażby tego pierwszego z grudnia 2011 roku, wiele etykiet zmieniło swe nazwy albo zniknęło w czeluściach Internetu. Uważni podglądacze i czytelnicy mimo wszystko powinni zauważyć ewolucję, jaka zaszła przez ostatnie lata. Szczególnie w jakości prezentowanych prac i zdjęć :D

MAPA BLOGA

Skoro dotarłeś już tutaj, to zerknij jeszcze na moją mapkę bloga, mam nadzieję, że ułatwi Ci ona poruszanie się po stronie, a może znajdziesz też jakiś dział, który chciałbyś śledzić?

POSZUKIWANIA:
Do Twojej dyspozycji dodałam okienko wyszukiwania na blogu, etykiety oraz archiwum bloga. Najwięcej tworzę w srebrze i miedzi, dlatego te kategorie wylądowały także w górnym pasku


POSTY CYKLICZNE:
Dostępne w górnym pasku kategorii. W każdym tygodniu będą pojawiały się posty z trzech działów: 
  • POZNAJMY SIĘ! który właśnie ma swoją inaugurację! Z nich dowiesz się wiele o mnie i mojej drodze twórczej. Wnikliwych zapraszam także do przejrzenia etykiet: Po godzinach i Pracownia.

  • BIBLIOTEKA KAMIENI - posty mocno tematyczne, każdy będzie dotyczył jednego kamienia stosowanego w biżuterii, właściwości, historia i trochę legend  + przykłady użycia :)

  • WARSZTAT JUBILERA - mini słownik pojęć, odkryję przed Tobą rąbka tajemnicy i slangu jubilerów / złotników, byś wiedział czym jest fajnagiel, a czym różni się granulacja od filigranu i czemu tak mało osób je stosuje.

Oczywiście, tematyka innych postów będzie duuużo szersza, choć około rzemieślniczo - artystyczna :D Na pewno nie zrezygnuję z pokazywania krok po kroku procesu tworzenia, nadszedł też czas by ukazać jak powstają projekty. Po godzinach też coś czasem wrzucę ;P


Trzymajcie się ciepło drodzy czytelnicy! :D


SKLEP WWW: www.sztukkilka.pl
FACEBOOK BIŻUTERIA: Sztuk Kilka Art Jewelry

***********************************************************

9 komentarzy:

  1. Nigdy nie jest za późno :) Wspaniale, że postanowiłaś napisać nam o sobie coś więcej. Cieszę się, że tak się rozwijasz. Nie mogę się doczekać następnych części!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa, jest mi niezmiernie miło :D

      Usuń
  2. ...uwielbiam do Ciebie zaglądać :). Nieustannie mnie inspirujesz :-).

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały blog - mój ulubiony
    jak szukam "jubilerskich" wskazówek w necie to tu zawsze zaczynam.
    Super encyklopedia - wikipedia wysiada :D
    dzięki że jesteś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za Twoje słowa!!! Właśnie takie szczere komentarze, takie trochę znienacka są bardzo budujące i sprawiają, że chcę działać jeszcze więcej i więcej, choć doba ma tylko 24H!!! :D

      Usuń
  4. Pani Marto, gratuluję artystycznych prac, właśnie oglądałem na Etsy. Za trzy lata idę na rentę więc ... zaczynam zabawę w tworzenie małych witraży i moje pytanie do pani (jeśli to nie jest tajemnicą) - po cynowaniu elementów miedzianych chciałbym je patynować na kolor miedzi, podobnie jak w pani pracy z 2012 roku - naszyjnik z trzech kamieni. Proszę mi doradzić jaką zastosować patynę.
    Pozdrawiam
    Andrzej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) stosuję patyny przeznaczone do witrażu, które można nabyć w sklepach ze szkłem i narzędziami. Osobiście nie przepadam za kolorem patyny miedzianej, bo często wychodzi taka różowawa, za to proszę poszukać patyny "stara miedź", to właśnie jej używałam najczęściej do moich prac, po kilkukrotnym jej nałożeniu powstają miedziano - szarawe odcienie :) Pozdrawiam i życzę udanego witrażowania! :D

      Usuń
  5. Jest pani bardzo uprzejma, dziękuję za poradę i życzę samych wyjątkowych inspiracji i nieskończonej kreatywności, Andrzej

    OdpowiedzUsuń

klik klik ... dziękuję za komentarz :)