wtorek, 17 listopada 2015

Powiew Wolności - broszka patriotyczna?

Ostatnio wzięłam udział w konkursie o dość trudnym temacie - "11 Listopada - Niepodległość". Troszkę czasu zajęło mi myślenie nad moją przyszłą pracą, jak wyrazić ideę niepodległości bez nadmiaru symboli. Postawiłam na minimalizm i niejednoznaczną interpretację.



Część z nas kojarzy niepodległość z biało - czerwoną flagą, wizerunkiem orła czy husarią..., niektóre skojarzenia bywają trafne inne nie do końca... Zależało mi na ukazaniu niepodległości w szerszym kontekście i jednoczesnym zachowaniu funkcjonalności pracy. A tak uzasadniłam mój projekt przed jury konkursu: 

"Dla mnie niepodległość, to nie epatowanie bogatą symboliką, nadmiarem biało – czerwonych flag, orła w koronie czy zarysów Naszego kraju. Niepodległość kryje się gdzieś w Nas, coraz mniej zauważalna, bo obecna w dniu codziennym. Taka też jest moja interpretacja konkursowego tematu. Minimalistyczna broszka z bursztynem, jakże polskim kamieniem, uwięzionym w geometrycznym kształcie, jednak ta forma zostaje uwolniona, węzły zostają przerwane. Leczy czy przekaz zostanie odczytany przez kogoś, kto nie znał intencji powstania pracy? Tak też dzieje się z naszą codzienną niepodległością, autonomią osobistą i państwową, chyba jej sens gdzieś Nam umyka…"





P.S. Dziś się dowiedziałam, że broszka otrzymała wyróżnienie :D 

Trzymajcie się ciepło!


SKLEP WWW: www.sztukkilka.pl
FACEBOOK BIŻUTERIA: Sztuk Kilka Art Jewelry

***********************************************************

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

klik klik ... dziękuję za komentarz :)