poniedziałek, 31 grudnia 2012

Marchewka od podstaw :D

 Natomiast teraz pochwalę się swoją pracą semestralną, którą wykonałam w ramach kursu złotnik - jubiler. Tematem miała być natura, w moim przypadku padło na marchewkę. Nie będę opisywać wszystkich etapów jej powstawania, choć w ramach zaliczenia i tak muszę wyklikać cały proces technologiczny. W fotograficznym skrócie pokażę Wam fazy kreowania wisiorka, myślę że tak będzie ciekawiej :D



Na początku był srebrny granulat i szkiełko 
(które sama wycięłam, zabarwiłam i wypaliłam)


Srebro po przetopieniu przewalcowałam, by rozpocząć wycinanie elementów...


...które poniżej już widać


Mała wizualizacja jeszcze przed kształtowaniem i lutowaniem liści :)


...a tak już po powyższych czynnościach, plus puncowanie, frezowanie i oksydowanie.


Nadszedł czas na polerowanie srebra i zakuwanie szkiełka (profesjonalnie rzecz ujmując - kamienia jubilerskiego) 
... niestety na tym etapie szkiełko zostało uszkodzone, ale jako tako udało się je odratować, uzupełniając ubytek poxipolem...


Oto i efekt końcowy - Wisiorek Marchewka



W ramach pracy semestralnej, również samodzielnie, trzeba było wykonać opakowanie, 
u mnie...warzywne :)




I jak się Wam widzi takowe warzywko? :D

16 komentarzy:

  1. fajne:) ale przegapiłam fajne candy:(

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna ta marchewa. Zapraszam na mój konkurs http://uolinki.blogspot.com/2012/12/candy-u-olinki.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratulacje dla 13 !
    Podziwiam Twoje prace- życzę nieustającej weny w nowym roku:)
    Pozdrawiam- Iwona.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje :) 13-nastka okazała się szczęśliwa więc i niech dla Nas wszystkich będzie taki przyszły roczek :)

    Pozdrawiam i dziękuję za zabawę :)
    -Marta

    OdpowiedzUsuń
  5. a mówią, że 13 to pechowa liczba...gratuluję szczęściarce,
    dziękuję za zabawę. Marchewka super.
    Wszystkiego naj w nowym 2013 roku

    OdpowiedzUsuń
  6. http://www.persjado.za.pl/zyczenia/kartki/nowy_rok/7.htm

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie dziękuję , że Twoja rączka wybrała mnie , jestem ogromnie szczęśliwa , to cudny prezent na Sylwestra i rozpoczyna mój szczęśliwy 2013 r. Pozdrawiam cieplutko :()

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluje dla zwyciężczyni i dziękuje za zabawę. Marcheweczka wyszła cudna.

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratulacje dla ,,13-tki,,.
    A wisiorek- marchewka -ciekawy i fajny projekt.
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne prace. Chciałabym kiedyś w przyszłości robić podobne. Marchewka jest śliczna.

    OdpowiedzUsuń
  11. Najszykowniejsza marchewka jaką widziałam :)
    Pozdrawiam noworocznie, dziękuję za zabawę i gratuluję Wybranej w losowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny marchewkowy naszyjnik! Ja bardzo lubię ten motyw ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale to cudownie wyglada... W zyciu nie pomyslałabym, ze z takiego kamyka takie cudo można zrobić :) Ale Ci to musi frajdy dostarczac!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale super marchewa! Bardzo ładny i oryginalny naszyjnik:)

    OdpowiedzUsuń

klik klik ... dziękuję za komentarz :)